Zasady Forum

REGULAMIN FORUM I. Kategorycznie zabrania się: 1. Umieszczania treści obraźliwych lub oszczerczych względem KOGOKOLWIEK. Dotyczy to w szczególności: a) wypowiedzi skierowanych do innych użytkowników forum, b) wypowiedzi skierowanych do osobowości prawnych, grup wyznaniowych, mniejszości rasowych, seksualnych etc. 2. Umieszczania treści wulgarnych, przez co rozumie się: a) niewyszukane słownictwo, b) pornografię, c) przemoc i treści drastyczne. 3. Umieszczania treści niezgodnych z polskim prawem (nieujętych w punktach 1-2), np. propagowania niedozwolonych substancji/praktyk, rozważania sposobów oszukiwania firm/instytucji. 4. Każdy post ma być przemyślany dwukrotnie przed napisaniem. Należy dbać o stylistykę, gramatykę i ortografię wypowiedzi. 5. Reklamowania jakichkolwiek stron. II. Użytkownik zobowiązany jest dbać o porządek na forum; w tym celu należy: 1. Unikać zakładania wątków dotyczących tematów wielokrotnie już omówionych i/lub kwestii uznawanych na forum za oczywiste. By tego uniknąć, należy: użyć wyszukiwarki forum. 2. Unikać powielania istniejących już wątków. Przed założeniem wątku dotyczącego jakiegoś aktualnego zagadnienia sprawdź na kilku ostatnich stronach w danym dziale, czy topik na ten temat nie został już założony. 3. Nowe wątki zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej - najwyżej zostanie przeniesiony przez moderatora. 4. Powstrzymywać się przed umieszczaniem podobnych tematów/postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie jest postrzegane jako zaśmiecanie forum. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w swoim poprzednim topiku (w którym była o tym mowa) zamiast zakładać nowy. 5. Wątki tytułować konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą - czyli nie: "Pomocy!", "Co się dzieje?", "Pilne!" etc. Pamiętaj, że nadając topikowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie oczekiwanej odpowiedzi. 6. Unikać zamieszczania w danym wątku kilku swoich postów z rzędu - jeżeli pojawia się potrzeba dopisania czegoś do wysłanego już posta, należy skorzystać z opcji "EDIT" (ikona w poście). 7. Unikać zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (sprawy prywatne należy załatwiać przez PW). 8. Powstrzymywać się od nadmiernego wyrażania dezaprobaty z powodu tematu wątku, poziomu czyjeś wypowiedzi etc. Jeżeli uważasz, że czyjś post narusza regulamin lub prowokuje do tego innych, proponujemy zgłosić go administratorowi/moderatorowi (ikona w danym poście). 9. Powstrzymywać się od zamieszczania postów nic niewnoszących do dyskusji, np. o treści "lol", "zgadzam się w pełni z przedmówcą", oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego uczestnika forum. Niedozwolone jest umieszczanie postów o treści "Było!", "Szukaj!" bez podania pytającemu dokładniejszych wskazówek (np. linka do tematu, w którym dane zagadnienie było omawiane, lub haseł pomocnych przy korzystaniu z wyszukiwarki forum/internetowej). III. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany regulaminu. Za nieprzestrzeganie regulaminu grozi nawet usuniecie z forum Ostatnio edytowany przez ben*diks (Dzisiaj 20:01:15)